fbpx
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גרניט פורצלן

תפריט נושאים בדף

ניקוי גרניט פורצלן

אריחי גרניט פורצלן הם סוג מיוחד של קרמיקה, שיוצר כדי לספק מענה לצרכים של קרמיקה בעלת חוזק ועמידות במהלך שימוש שוטף. מאחר וקרמיקה מתאפיינת בעדינות ונטייה להישבר בקלות, הייצור של רצפת גרניט פורצלן נעשה על ידי שילוב של חרסינה, פורצלן, שמקנה לסוג זה של קרמיקה את היכולת לעמוד בצורה חזקה מבלי להישבר בקלות במהלך השימוש השוטף.

כמו באריחי קרמיקה אחרים, גם אריחי גרניט פורצלן משמשים לחיפוי חיצוני של קירות או למטרת ריצוף של משטחי רצפה. לאור העובדה שרצפות מסוג זה עמידות וחזקות יותר מסוגי קרמיקה אחרים, ניתן למצוא את השימוש בהם בתפוצה רחבה יותר ובשימוש לצרכים מגוונים הרבה יותר.

ריצוף פופולארי לעיצוב הבית

הפופולאריות של אריחי פורצלן הביאה לייצור מאסיבי של רצפות גרניט פורצלן בסגנונות שונים ובמגוון עיצובים מיוחדים, דבר שגורם למרצפות גרניט פורצלן להיות מבוקשות מאוד בקרב בעלי בתים פרטיים או דירות מגורים, קבלנים של חברות בניה, מעצבי פנים ואדריכלים. מחיר של מרצפות אלו נחשב לזול ביחס למרצפות אבן טבעית או שיש, אך הוא נחשב יקר ביחס לסוגי הרצפות המלאכותיים.

מאחר וגרניט פורצלן מגיע במגוון עצום של דוגמאות וסגנונות עיצוב שונים, המחיר שלו נחשב עדיין למחיר ממוצע בשוק המרצפות ופעולות ניקוי גרניט פורצלן נחשבות קלות, כיום הן הרצפות הנפוצות ביותר בארץ, והן משמשות בסוגים רבים של שימושים לריצוף או חיפוי של קירות. מרצפות גרניט פורצלן מצליחות לשמור על צורתן המקורית לאורך זמן רב, הן עמידות מאוד מפני שחיקה ובלאי שנגרם כתוצאה משימוש מתמשך, ויש להן מראה טבעי מבריק ונקי המאפשר להן לשדר תחושה נעימה ואווירה של חמימות.

ריצוף איכותי לפי הייצור

יש סוגים של גרניט פורצלן שהליך הייצור שלהן כולל זיגוג, זאת אומרת שהרצפות מקבלות ציפוי דק של זכוכית בסוף תהליך הייצור. יש סוגים אחרים ללא זיגוג, יש סוגים ברמות של עובי שונה, ומאחר ואופן הייצור של גרניט פורצלן הוא מלאכותי ניתן לייצר אותן באופנים שונים ולפי מענה שתואם סוגים רבים של צרכים ושימושים, כולל הצורך של ניקיון הבית ושמירה על רצפה מבריקה.

המרצפות שעוברות זיגוג נחשבות ליותר עמידות כנגד ספיגה של נוזלים ולחות, אך הן יותר שבירות ועדינות אבל משמשות הרבה לעיצוב בתים. הזיגוג עוזר למנוע היווצרות של כתמים על המרצפות, אך מרצפות גרניט פורצלן ללא זיגוג יהיו חזקות ועמידות יותר כאשר יקבלו מכה ויעמדו בסיכון לשבירה. כדי להגן על מרצפות פורצלן ללא זיגוג שיוכלו לעמוד בפני נוזלים ולחות ללא ספיגה גבוהה, כדאי לבצע איטום בעזרת סילר מיוחד שמצפה את המרצפות ומגן עליהן מפני השפעה וספיגה של חומרים חיצוניים.

 

סוגי גרניט פורצלן לבית

ישנם כמה סוגים שונים של מרצפות גרניט פורצלן, כאשר כל סוגי המרצפות נעשים על ידי שכבות של סוגי חומרי גלם שונים. גרניט פורצלן מסוג “פול בודי” יהיו בעלי גוף מלא וכך תהיה להם עמידות גבוהה יותר וחוזק מפני שבירה ונזקים. בכל סוגי המרצפות המראה הכללי יתקבל על ידי השכבה העליונה והחיצונית של הריצוף, דבר המאפשר ייצור של מרצפות גרניט פורצלן זולות בשימוש של חומרי גלם פחות איכותיים בשכבות התחתונות של האריחים אבל עדיין מעוצבות ויפות. ככל שהמרצפות יהיו בעלי גוף מלא יותר, כך המחיר שלהן יהיה יקר יותר.

רמת החוזק והעמידות של המרצפות נקבעת על סולם של מ 0 עד 5, כאשר מרצפות בדרגה 5 יהיו חזקות ועמידות מאוד ויוכלו לשמש בריצוף של מקומות מסחריים כגון שדות תעופה, ומרצפות בדרגה 0 לא יוכלו לשמש בתור רצפה כלל, ולרוב הן ישמשו לחיפוי של קירות או למקומות שבהם הסיכוי לקבלת מכה וסיכון של שבירה נמוך באופן יחסי. הדרגה המומלצת לריצוף בית פרטי או דירה בגרניט פורצלן יהיה 3 או 4, והשימוש של גרניט פורצלן בחדר מקלחת או חדר שירותים יכול להיות בדרגה 2 וזה יספיק כדי להביא לשימוש טוב בצורה יעילה ועמידה.

יתרונות ריצוף גרניט פורצלן

  • מגוון רחב של עיצובים ודוגמאות
  • חוזק ועמידות גבוהה מפני שבירה
  • מחיר זול יחסית לריצוף איכותי ועמיד
  • ניתן להשתמש ברצפה או בחיפוי קירות
  • מגיע בכמה רמות חוזק שונות
  • תפעול תחזוקה קל ויכולת ניקיון מהירה
  • מראה מבריק ונקי עם נוכחות מרשימה

חסרונות ריצוף גרניט פורצלן

  • בעל פוטנציאל לשבירה למרות העמידות
  • מחייב התאמה של סוג המרצפות לאופי השימוש
  • מחיר יקר יותר מקרמיקה אך זול יותר מאבן טבעית
  • דורש איטום עם סילר להגנה מפני שריטות וכתמים
  • מצריך טיפול תחזוקה שוטף וקבוע לשימור והגנה

 

חייגו: 1-700-703-203    סניף בת ים: 03-552-2858    סניף יפו: 03-681-5465

או השאירו לנו הודעה ונחזור אליכם בהקדם!

Facebook
Twitter
Pinterest
Tumblr
Telegram
WhatsApp
Email
חייגו עכשיו
× שלח הודעה